What can I do to have beautiful hair?

Dobrze wyglądające, zdrowe włosy to marzenie każdej, dbającej o siebie kobiety. 

Niestety nie zawsze osiągnięcie tego efektu przychodzi bez żadnego trudu. Czasami trzeba się trochę postarać, aby później móc się cieszyć olśniewającym wyglądem.
Niesforne lub zniszczone włosy to jeden z problemów, na które najczęściej narzekają kobiety, gdy oceniają swoją urodę. Rzeczywiście nie każdego natura obdarzyła gęstą, bujną czupryną, ale wiele błędów popełniamy też same, niewłaściwie pielęgnując włosy. Warto posłuchać kilku prostych rad i zmienić złe nawyki, a efekt będzie zauważalny.


Warto poświęcić uwagę najbardziej podstawowemu elementowi pielęgnacji włosów, czyli ich myciu. Wydaje się, że to bardzo prosta czynność, jednak wiele osób wykonuje ją nieprawidłowo. Przed umyciem należy włosy rozczesać, aby później ich nie szarpać, gdy są splątane. Idealnie byłoby myć włosy przegotowaną wodą (choć ie każdy ma na to czas) bo ta prosto z kranu jest twarda i zawiera dużo chloru co powoduje, że włosy stają się matowe i suche. Dlatego przede wszystkim trzeba wybrać odpowiedni szampon do rodzaju naszych włosów: normalnych, przetłuszczających się lub suchych, dostępne są także specjalne do włosów prostych lub kręconych albo farbowanych. Nieprawdą jest, że zbyt częste mycie w jakikolwiek sposób szkodzi włosom. Można je myć nawet codziennie, byle używać dobrych kosmetyków i robić to w prawidłowy sposób.

Równie ważne jest dozowanie szamponu – nie należy nakładać go bezpośrednio na głowę, lecz najpierw na zagłębienie dłoni, trzeba użyć go tyle, żeby się pienił, ale nie za dużo. Masaż skóry głowy poprawia krążenie co wzmacnia cebulki włosów. Nie należy włosów szarpać ani drapać skóry. Jeśli myjemy włosy codziennie, nie ma potrzeby robić tego dwukrotnie. Natomiast szczególnie jeśli mamy szybko przetłuszczające się włosy, lepiej płukać je chłodną wodą, ponieważ gorąca wzmaga łojotok. 


Gdy nakładamy na włosy odżywkę, odczekajmy kilka minut przed jej spłukaniem, tak aby jej składniki wniknęły we włosy, a nie tylko ułatwiła ona rozczesywanie. Przy długich włosach warto nakładać odżywkę nie na skórę głowy, ale na same włosy. Zapobiegnie to nadmiernemu przetłuszczaniu się skóry na głowie i włosów. Nie tylko zaraz po umyciu dobrze jest rozczesywać włosy metalowym lub drewnianym grzebieniem o rzadkich zębach. Tanie plastikowe grzebienie drapią skórę i uszkadzają włosy, przez co łatwiej się one łamią, poza tym mogą powodować elektryzowanie się włosów.

Po umyciu czas na układanie. Najlepiej układać włosy jeszcze lekko wilgotne, ale nie mokre, wtedy najłatwiej nadać fryzurze pożądany kształt. W miarę możliwości należy unikać suszenia włosów suszarką albo przynajmniej suszyć chłodnym, a nie gorącym strumieniem powietrza, bo ten ostatni osłabia włosy, powodując powstawanie w łodydze włosa pęcherzyków powietrza. Przez to później łatwiej się łamią.

Istotne jest również, że nawet mocne i zadbane włosy, także długie i niewycieniowane w taki sposób, że linia fryzury traci kształt już miesiąc po strzyżeniu, potrzebują podcinania końcówek. Powinniśmy to robić nie rzadziej niż co dwa miesiące, aby włosy się nie rozdwajały.


  • CENNE PORADY KTÓRE POPRAWIĄ STAN TWOICH WŁOSÓW

 

 

Czesanie włosów

Chcesz odświeżyć swoją fryzurę po całym dniu? Opuść głowę i bardzo delikatnie przeczesz włosy. W następnej kolejności zastosuj wodę stylizacyjną i odpowiednio ułóż fryzurę dłońmi. Włosy staną się dużo bardziej puszyste, pachnące i świeże. 

Basen

Jeżeli korzystasz często z basenu, pomyśl o zakładaniu czepka na głowę. Chlor powoduje znaczne osłabienie włosów, dlatego należy go unikać.

Kołtuny

Jeżeli budzisz się rano i masz nienaturalnie skołtunione włosy, które trudno jest rozczesać pomyśl o zmianie poszewki na poduszkę. Prawdopodobnie posiadasz tkaniny zawierające sztuczne włókna. Warto zatem zmienić je na powłoczki bawełniane lub satynowe.

Wypadanie włosów

Jeżeli masz duży problem z łupieżem bądź wypadaniem włosów koniecznie udaj się do lekarza. Być może przyczyną Twojego problemu wcale nie jest nieodpowiednia pielęgnacja, ale nieuświadomione choroby organizmu.

Czesanie włosów

Zwróć uwagę na przybory do czesania. Grzebień i szczotka, których używasz powinny być wykonane z dobrego tworzywa tak, aby nie powodowały efektu elektryzowania i nie niszczyły struktury włosa.

Odzywki i olejki

Nakładając odżywki i olejki, przy codziennej pielęgnacji pamiętaj, aby nie wcierać ich w skórę głowy. Jest to zbędne obciążenie, które może doprowadzić do szybszego przetłuszczania się i łupieżu. Preparaty wmasowuj jedynie we włosy, tak by mogły wniknąć w ich strukturę.

Zdrowa dieta

Nie zapominaj o zdrowej diecie. To, co zjadamy ma olbrzymi wpływ na całe nasze ciało, wygląd, samopoczucie, jak i również skórę głowy oraz włosy. W jadłospisie nie powinno zabraknąć cynku, żelaza, magnezu, witaminy A, B, C, E oraz biotyny. Warto zatem spożywać banany, żółtka jajek, brukselki, brokuły a także owoce.

Zmieniaj fryzurę

Zmieniaj fryzury, zwłaszcza jeżeli uwielbiasz upinać swoje włosy. Ciągle naciągnięta skóra głowy może nadwyrężać cebulki i przyczyniać się do ich niezdrowego wyglądu. Pozwól czasami odpocząć swoim włosom, aby mogły swobodnie powiewać na wietrze.

Naturalna odżywka

Jeśli chcesz mieć miękkie i puszyste włosy zastosuj od czasu, do czasu naturalną odżywkę, którą możesz wykonać w domowym zaciszu. Zmieszaj żółtko jajka z łyżką oliwy z oliwek, nałóż na włosy i pozostaw na około 40 minut. Następnie spłucz maskę ciepłą wodą i ciesz się zdrowym wyglądem swoich włosów.

Włosy farbowane

Farbowanie włosów może w dużym stopniu przyczyniać się do ich osłabienia. Pamiętaj wówczas o dodatkowym ich nawilżeniu i stosuj kosmetyki przeznaczone do włosów farbowanych.

Suszenie włosów

Uważaj na suszarkę! Jeżeli nie jest to konieczne po prostu jej nie używaj. Jeżeli jednak nie masz innej możliwości staraj się strumień powietrza oddalać jak najbardziej od głowy i używać jak najniższej temperatury.

Płucz włosy wodą z cytryną

Po umyciu włosów możesz spłukać je letnią wodą z dodatkiem cytryny. Spowoduje to zamknięcie się łusek włosa, dzięki czemu będą wyglądały na bardziej lśniące.

Maseczki i odzywki

Stosuj maseczki i odżywki. Możesz w tym celu udać się do fryzjera, jak i zakupić gotowy produkt w sklepie. Ważne, aby był dostosowany do twoich potrzeb.

Podcinaj końcówki


Staraj się raz na jakiś czas podcinać przynajmniej końcówki. Odżywi to strukturę włosa i spowoduje, że będą wyglądały dużo zdrowiej.

Odpowiedni szampon

Podstawą do osiągnięcia efektu zdrowych i pięknych włosów jest ich odpowiednia pielęgnacja. Używaj szamponów, które są przeznaczone do twojego rodzaju włosów, dzięki czemu uda Ci się zapobiec ich nadmiernemu przetłuszczaniu się, wypadaniu bądź oznakom łupieżu.


I invite you on my INSTAGRAM

27 komentarzy:

  1. Jestem włosomaniaczką więc większość z tych rad jest mi znana, ale bardzo ciekawy post, a Twoje włosy super sie prezentuja :)

    too-young-and-too-old.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny post ! :)
    Ja nigdy nie narzekałam na moje włosy, a ostatnio zaczęłam je suszyć i końcówki zaczęły się rozdwajać, najwyraźniej od tego :<

    http://underblacksky.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. dobre porady, czas zmienić nawyki. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja często po prostu kipię złością gdy nie układają mi się tak jak zawsze,
    niby odcinam końcówki ale to i tak nie daję żadnego efektu.. Pewnie większość winy jest w tym
    że farbowałam włosy.. znaczy lekkie ombre, ale teraz mam zamiar dbać sporo o włosy a twoje porady mi pomogą! :)
    Pozdrawiam =)

    OdpowiedzUsuń
  5. śliczne włosy cene porady :)
    dorey-doorey.blogspot.com
    klikniesz u mnie w linki sheinside? proszę, pomóż spełnić marzenia ♥

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajne porady. Co do wyglądu swoich włosów nie mam zastrzeżeń, bo błyszczą się od zawsze. Mam tylko problem z tym, że zbyt szybko się przetłuszczają. Muszę myć je codziennie, bo dwa dni bez mycia i robią się delikatnie mówiąc "nieładne". Jednak używając odżywki nakładałam ją od czubka głowy, więc może to jest przyczyną? Od dziś robię inaczej i jestem ciekawa efektu. :)
    Jestem już któryś raz u Ciebie i podoba mi się to co piszesz. Obserwuję. :)

    www.ajnidju.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo cenne porady i muszę Ci powiedzieć, że masz przepiękne włosy !

    Zapraszam do konkursu na moim blogu, są cenne nagrody !
    http://juleque.blogspot.com/2014/02/022-konkurs.html

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo pomocne porady :) Na pewno do niektórych się zastosuję :)
    Pozdrawiam!

    www.katee-m.blogspot.nl

    OdpowiedzUsuń
  9. Cenne porady i ależ piękne włosy <3

    OdpowiedzUsuń
  10. Super :) zapraszam do mnie na nowy post :* http://wirginiathings.blogspot.com/2014/03/goodlookin.html

    OdpowiedzUsuń
  11. Cenne porady, masz świetne włosy! c;
    juliettexoxo.blogspot.com ♡
    + u mnie nowy post!

    OdpowiedzUsuń
  12. wow sporo tego. Ja tam nigdy nie przywiązywałam jakieś mega wagi do moich włosów i na tą chwilę mogę powiedzieć że jestem z nich dumna, są grube, mocne , nie wypadają a do zeszłego tyg były też mega długie. Jaki z tego morał? Im mniej zwracasz na coś uwagi tym to jest lepsze

    http://miinikaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Nice tips you have great hair! xoxo

    www.yoyomismaeirene.com

    OdpowiedzUsuń
  14. super post!
    cenne wskazówki;>

    OdpowiedzUsuń
  15. great!!!

    THEFASHIONPRINCESS
    FACEBOOK

    OdpowiedzUsuń
  16. Fakt, włosy są bardzo ważne dla każdej z nas :)) Twoje prezentują się całkiem dobrze!
    pozdrawiamy xx

    http://mayaandsusannah.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Masz przepiękne włosy, widac, że dbasz o nie bardzo. Ja teraz też, po tym co 4 lata temu zrobiono mi w salonie fryzjerskim, jakaś masakra normalnie. Właśnie 2 dni temu o tym pisałam, jak masz ochote daje linka

    http://tatibook.blogspot.com/2014/03/historia-moich-wosow-ku-przestrodze.html

    pozdrówki :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja suszarki używam tylko w sytuacjach kryzysowych.

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja mam bardzo gęste włosy, ale są sztywne - chyba wypróbuję ten sposób z żółtkiem.

    OdpowiedzUsuń
  20. Jesteś bardzo ladna kobieta :* suszarki używam rzadko za to z prostownica wrecz zasypiam :/ :* zapraszam koniecznie do mnie zachecam do obserwacji :* http://wirginiathings.blogspot.com/?m=1 pozostaw po sobie slad :)

    OdpowiedzUsuń
  21. So beautiful tops <3

    Love,
    Vanessa Ribeiro
    http://nessabyvanessaribeiro.blogspot.pt/

    OdpowiedzUsuń
  22. Have no idea what it says, but your hair look beautiful on photos:D
    http://www.whatsashawears.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Mi się zazwyczaj niszczą przez wakacje :( a potem wypadają, ale ogólnie jeszcze nie mam najgorszych :) Ty wyglądasz rewelacyjnie :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Jestem włosomaniaczka i temat pielęgnacji włosów nie jest mi obcy :-)

    OdpowiedzUsuń
  25. Masz tak piękne włosy!

    OdpowiedzUsuń

dziękuję za każdy komentarz ♥

będę wdzięczna za nie pisanie komentarzy typu "poklikaj w banery/reklamy itp.
"